Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi tarkoittaa sitä, että mainostat toisen yrittäjän tuotteita tai palveluita, ja kun mainontasi ansiosta tämän yrittäjän tuote menee kaupaksi, saat palkkioksi osan tuotosta. Ystäväsi Kalle myy netissä 5 euron karkkipusseja, ja olet lupautunut auttamaan häntä mainonnassa. Olet sopinut Kallen kanssa, että saat häneltä 50 senttiä jokaisesta mainontasi ansiosta myydystä karkkipussista. Sinullahan on itselläsi se nettisivu jonka kautta myyt popcornia, mutta mainostat sivustolla myös Kallen karkkipusseja, ja Kallen mainosta klikkaamalla asiakas voi tilata Kallen tuotteen. Luonnollisesti myös Kallen sivulla mainostetaan sinun valmistamaasi popcornia, jonka myynnistä Kalle saa sovitun palkkion.
Ytimekäs teksti! Ymmärsikö Kalle mistä on kyse? :)
VastaaPoistaHei Noora,
PoistaIhan selvästi ymmärsi:-) Varmaankin leikki markkinointia loppupäivän!
Hyvin kirjoitettu 6-vuotiaalle! Voisi kuvitella, että jos aihetta opetettaisiin 6-vuotiaille koulussa, oppikirjassa sanottaisiin juuri näin. :)
VastaaPoistaHei Outi,
VastaaPoistaKiitos ideasta. Ehkä pitäisi opintojen lopuksi kirjoittaa kirja Internet Marketing for Dummies (tai for Kids).
Hei mä ihan oikeasti uskon, että 6-vuotias ymmärtäisi tämän pohjalta mistä hommassa on oikein kysymys! Hyvin ja ytimekkäästi kirjoitettu. Täytyy myös todeta, että kuusivuotiaat osaavat yllättää nokkeluudellaan ja mm. teknisillä taidoillaan. Jos jo alle 2-vuotias onnistuu lähes päivittäin ohittamaan äipän puhelimen pääsykoodin tai avaamaan lastenohjelmat padilta niin voin vain kuvitella millä asteella neljän vuoden päästä mennään...
VastaaPoistaKiitos palautteesta Satu. Olen samaa mieltä, että lapset ovat tosiaan usein nokkelia oppimaan sellaiset tietotekniset asiat ihan kokeilemalla, mitä me aikuiset ei oivalleta kuin jotain manuaalia vaikeasti pläräämällä. Monta vuotta sitten hankin digikameran, ja jotain toimintoa ihmettelin, että mitenkäs tämä nyt toimii. Lapseni tempaisi kameran kädestäni ja näytti hetkessä miten sitä käytetään. Olin ihan ällistynyt...
PoistaTämä oli kivan lyhyt ja ytimekäs selitys 6 vuotiaalle.
VastaaPoistaYtimekkäästi selitetty. Ymmärsin :-)
VastaaPoistaHei Niina,
PoistaHyvä että oli selkeää aikuisellekin.
Hyvää Joulua!!!
VastaaPoista