lauantai 26. syyskuuta 2015

Usein kirjoittajia vaivaa tyhjän paperin kauhu, mutta minulla taas on kaikkien tekemättömien tehtävien ahdistus. Niinhän se aina on, että aloitus on se vaikein vaihe. Olen silmäillyt tehtäviä jo useana iltana ja pyöritellyt mielessäni miten niitä lähestyn. Nyt käyn vihdoin helpoimmalta tuntuvan kimppuun, eli yritän hoitaa tehtävän 5 ensin alta pois, ja jatkan sitten eteenpäin yksi kerrallaan.


Lähiopetuspäivillä tuli asiaa paljon ja sen kaiken sulattaminen vie aikaa. Asioiden syvempi ymmärtäminen vaatii ainakin minulla itsenäistä(kin) prosessointia, ja näiden tehtävien myötä siihen on hyvä tilaisuus. Lähestyvä muutto vaan hieman haittaa opintoihin keskittymistä, sillä mielessä pyörii monta asiaa jotka tulee huomioida ennen kuin olemme uudessa asunnossa.  Kun neliöitä tulee uudessa kodissa olemaan n. 40 vähemmän kun tällä hetkellä, joutuu miettimään myös mistä luopuu ja mihin laittaa varsinkin ne kirjat ja paperit, joista ei voi erota. Tavoitteena on muuttaa ennen lokakuun puoliväliä, joten saa nähdä kuinka käy näiden kaikkien aktiviteettien aikataulutuksen kanssa.

4 kommenttia:

  1. Onnea uuteen kotiin ja tsemppiä kotiläksyjen tekoon:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Onerva. Tsemppiä myös sinulle opiskeluihin!

      Poista
  2. Tsemppiä muuttoon ja koulutöihin. Itse muutin meidän 5 henkisen perheen yksin kesäkuussa ja siitä viisastuneena seuraavaan muuttoon (joka on edessä joulukuussa) palkkaan muuttofirman. Money well spent siinä kohtaa luulen niin :). Itse otin taktiikan päivä/tehtävä tosin dead line olikin aiemmin kun muistin joten huomenna täytyy vähän kiriä. Alkuun tosin kun pääsi niin tehtävät vievät mukanaan ja luulen että huomisen tavoite on 3 tehtävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Camilla,

      Sinullapa on tiheä muuttotahti, huh! Minulla taitaa suurin haaste tässä muutossa olla kamojen karsiminen. 12 vuoden omakotitaloasumisen jälkeen muutamme pienempään rivariin. Onneksi on kuitenkin karsintaa tehty jo vuosien kuluessa, joten urakka voisi olla paljon pahempikin. Ja muuttofirma tulee apuun ilman muuta.

      Tehtävät ovat tosiaan mielenkiintoisia, joten niitä tekee kyllä ihan mielenkiinnosta. Hyvä taktiikka sinulla!

      Poista